Çevremdeki beş kişinin ortalaması olmaktan memnun olabilmek..

   İyi geceler..saat 2:07..Gecenin muhteşem sessizliği ve ağırlığı hakim. Ay berrak ve izlenesi. Yıldızlar yok denecek kadar az ama ışıltıları yetiyor. İnsan huzurlu olunca güzel şeylere denk geliyor hep. Ya da denk gelmeyi tercih ediyor. İçin olduğu gibi dışarıda. İçini saklayamıyor insan..

  Dünyada doyduğunu, doyamadığını, hayattan alamadığını tek cümlede çıkarıveriyor ağzından. Cümleler değişiyor fakat anlam aynı, anlatılmak istenen aynı..Herkesin geçtiği yollar farklı ama öğrenilen değişmiyor. Hakikat herkese göre buz gibi de değişir diyorum ben hep, hala da..    

  Hayretle izliyorum bazı kesimleri. 40 yaş üstüne erişmiş insanların maneviyattan nasibini alamadan bomboş maddiyat peşinde ziyan olduğunu, kendi kibirlerinde boğulduklarını farkında olmayışlarını ve bu  yollarını hak iddia etmelerini hayretle izliyorum. Düşündüğümüzden daha fazlaca şükretmeliyiz. Gözümüzde büyüttüğümüz, kafamızın hafif dumanlı zamanlarında özendiğimiz, yerlerinde olmayı istediğimiz insanlar olmadığımız için, kendimiz kalabildiğimiz ve üzerine çokca tecrübe koyabildiğimiz için bolca şükretmeliyiz. Kendi kendimize yetebildiğimiz ve gözümüze sokulsa dahi insanların kusurlarını görmeye yeltenmediğimiz için defalarca kez şükretmeliyiz.,

Sevdiğim bir grupta "artık o derin ve anlamsız cümleleri kurmakta zorlanıyorum arkadaşlar kan ve gözyaşı lazım bana" demiştim ve arkadaşlarım cevaben sende beslendiğin şeyleri değiştir mutluluktan beslen, mutluluktan yaz demişlerdi. Evet acıdan yazmak kolay ya huzurdan anlatmak lazım dedim.

 Çevremdeki beş kişinin ortalaması olmaktan memnun olarak hayatıma devam ediyorum. Zehirlenmeden ve dahası zehirlemeden doğru kaynaklardan kana kana içerek okuyor ve yazıyorum. Melankolik ve isyan cümleleri yazamıyorum artık. Çünkü yediğim şeyleri değiştirdim. Lezzet sandığım şeyin aslında acı olduğunu, acı sandığım şeylerin aslında yaşamak olduğunu öğrenmiş olarak devam ediyorum. Ortak paydam olan insan sayısı az olması beni mutlu ediyor. Evet herkes hayatında vardır ama bazıları daha az vardır ya da sadece vardır.

Bedia Ak..

Yorumlar

Popüler Yayınlar