"KENDİMİ TANIYORUM" DİYEN, YANILMIŞTIR.

Biraz kendinizi tanıtır mısınız?

Kendinizi nasıl tanımlarsınız?
Nasıl birisiniz?

Herkes kendine bu soruyu sorsun ve 10 dakika içinde samimiyetle cevap verebilen beni bulsun!
Klişe sorular fakat hiç samimi cevap verilmeyen hatta  muhatabına göre doğru cevabı hak etmeyen bir soru olabilir. ( bu cümle herkese kendinizi doğru tanıtmanızın çok da önemli olmadığına ve hatta muhatabınızın sizde görmek istediği özellikleri duymak istediğine dair spoiler içerir)

Ben bu klişe sorulara Gökhan Özcan'ın satırları ile cevaplayıp  kendi bildiklerimle noktalamak istiyorum. "Bunca yıl kendimi tanımak için gayret ettim, yine de başaramadım ben bunu. İnsan kendini tanıyamazken başkaları onu nasıl tanısın! İnsan bir meçhul, malumunuz! Kim kimi layıkıyla tanıyabilir ki? Hem de şuncacık zaman içinde. Şurada şu zamanda doğdum, şurada büyüdüm,şurada hayata atıldım, şurada hayattan atıldım diye birbiri ardına birçok cümle kurabilirim size.Hayatımın seyri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz böylece. Ama tanımak, O apayrı bir şey..."

Kendimizi tanıtırken ne kadar zorlanıyoruz değil mi? Uzunca bir müddet düşünmek yetmiyor.Öyle afilli vitrinlerle özgeçmiş istenmiyor bizden. Kendinizin dil, düşünce ve davranış bakımından nerede olduğunuzu tanımlayabileceğiniz bir tanım. Siz nerede olduğunuzu biliyor musunuz ki insanlara bunu tek seferde ve az zamanda anlatın. Mümkün değil!

Şayet bu soru Ayşe 'yi nasıl tanırsın olsaydı daha kolaylaşırdı bizim için. Düşünmeye gerek duymadan, doğruluğunu sorgulamadan bir kaç pat küt vasıfla tanıtı verirdik. Hatta Ayşe'yle yaşadığın kıytırık deneyimleri de düşünerek iddialı etiketlerle çok iyi tanırım onu yakıştırmasıyla tanıtırdık.Ah biz! Peki aynı soru bize yöneldiğinde neden bu kadar düşünüyoruz? Hiçbir sıfatı kendimize yakıştıramıyoruz mütemadiyen. Ne ile tanıtsak ya eksik ya da fazla kalıyor gibi..Kendimize yakıştırmadığımız fakat her fırsatta bal gibi uyguladığımız davranışları dile dökmek istemiyoruz da olabilir. Olamaz mı? Olabilir..

Ben neşeli olarak tanımlayabilirim kendimi. Belki de tek doğru söyleyebileceğim vasfım budur. Duygularımı yoğun ve yüksek yaşarım. Çabuk kızarım, parlarım ve hemen sönerim. Saniyeler içinde olur bunlar. Saman alevi halt etmiş yanımda..Ben hala kendimi tanıyamadım, tanıdım diyen varsa yürek yemiştir, bana da yedirsin..


Bedia Ak..

Yorumlar

  1. 😄 cok iyiydii.bizde seni boyle taniyoruzzz azizimm...
    Kendime gelinceee vallaa 30 yaşimdan önce ve 30 yaşımdan sonram oluştu diyebilirim🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncesi/sonrası olmazsa boşa geçer ömür diye düşünüyorum ben de can hocam. İnsan değişmeli, yaş aldıkça dönüşmeli, tek değişmeyen hakikattir..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar