NAZIM'IN DEDİĞİ GİBİ ..



  21. yüzyılda günlerden bir gün. Fonda Nazım Hikmet'in "yaşamak ne güzel şey" şiiri. Genco Erkal sesiyle. "Yaşamak ne güzel şey anasını sattığımın yaşamak ne güzel şey Taranta-Babu..."

2020'de bir gün, herhangi bir gün. Hastane köşelerinde çaresiz şifa bekleyen insanlar,cami önünde devrim peşinde olan müsveddeler. Evet, yaşamak güzel şey. 21. yüzyıla denk gelebilmek ayrı güzel bir şey. Bu yüzyıl, insanlığın en duyarlı olduğu yüzyıl. Hayvana, kadına, böceğe, eşyaya, doğaya en duyar kastığı yüzyıl. İnsan hariç hepsine taptığı yüzyıl.

Kafelerde gamsız gençlik, kütüphanelerde okur yazarlıkta birinci Konya ve ders çalışma iradesini kendinde bulamayan ergenlik. Ben bu çağı eleştirenlerden olmayacağım. Ben bu çağda hayıflananlardan olmayacağım. Nerede o eski bayramlar deyip eskileri yenilere vurmayacağım.Ben bazı şeyleri kanıksamayacağım.Ve Nazım'ın da dediği gibi "ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum"...

Bedia Ak..

Yorumlar

  1. Sen kendin olduktan sonra...
    Ve tüm bunlari yapmak yerine örnek olmak...
    Bazı şarkilar şahsına münhasır söylendiğinde ne kadar da güzel eşleşir varliğiyla,duruşuyla insanın...
    Zaten bazılari şarkiyi dinlesin,ama söylemesi gerekenler söylesin...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendimsen yaptığım işlerde, yazdığım yazılarda daima yanımda hissettiğim dostlarımdandır..

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar