MERDİVEN ALTI DEĞERLER (kendi yazım)

Neresinden tutsam bilmiyorum yazmak istediklerimin, toparlayarak anlatmak istiyorum fakat anlatacak bir olay örgüsü olmaması kelimelerimi bağlıyor. Bir yerinden tutmadan başlıyorum.Tüm satırlarda kendime olan temennilerime rast geleceksiniz.

Hayatınızda hangi dönemdesiniz bilmiyorum ama öğrendim ki ben gelişimde 30-40 yaş arasında olan üreticiliğe karşı verimsizlik bölümündeyim. Üretmezsek ölürüz dedi Berna Hocam seminerde. 26 yaşındayım erken mi girdim bu döneme? Ya da geç kaldım? Üretmeyi o kadar istiyorum ki .Fakat somut bir üretmek değil istediğim. Daha soyut, daha ütopik görünen gerçek. Ömür boyu süren üretim. Ömür boyu lazım olan üretim. İçselleştirilebilen üretim. Bitmeyen üretim. Anahtar kelime üretim mi bilemiyorum. Zira Üretim fikren ya da bedenle belli bir emek ya da sermaye sarf edip elde edilen hizmet demek ise bir yerde uzlaşıyor istediğim ile.

İstiyorum ki omuzlarımda ağırlığını hissettiğim ve artık yavaş yavaş bu ağırlığı hafifleterek ilim öğreteyim. Öğrettiğimi sanırken aslında ben de pekala öğreneyim. Ağırlık sandığım ilmin aslında bizi ne kadar da hafiflettiğini göreyim, göstereyim. Dünya kaygılarından bizi ne kadar da emin kıldığına önce kendim inanıp, insanlara da inandırayım. İlimden kastım Türkçe, matematik, metafizik, kimya değil. Evet bunlar da değerli fakat kastım manevi değerler. Bizi biz yapan, bizi ahlaki anlamda  , manevi anlamda doyuma ulaştıran değerler. Modern çağda merdiven altı muamelesi gören değerler. Bu değerler ne mi ? Hayatınızın merkezine dini koyun, etrafında gördüğünüz her şey ama her şey değerdir. Gerisi siz de .. 

İstiyorum ki zihinlerde kalabileyim. İstiyorum ki anlatırken yaşayabileyim. İstiyorum ki anlattıklarım muhataplarıma geçebilsin, içselleştirilebilsin. Bunun için evvela kendime geçmesi, kendimin içselleştirmesi gerek. Farkındayım.. 

Velhasıl yaz dönemi boyunca kendimde mevcut olan ilmi aktarmaya çalışacağım. Hem de isteyerek. Her şeyin mecburi yapıldığı kör bir dönemde isteyerek yapabilmek duygusu muazzam.Bilen bilir.

Temennilerime içten devam ediyor, kendime bol dua ediyorum..

Yorumlar

  1. İşte gerçek haz bu. Yaptığın işi sevmek, istemek. Mutluluğun anahtarı bu. Ama öyle anlık değil. Ömür boyu..

    Ömür boyu mutlu olmamızı diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Universitede ki kiymetli üstad Hattat Hüseyin Öksüz hocam demisti ki bana;birgun yaptiğın işi rüyalarinda görürsen artik sen o işle hemhal olmuşun demektir ve iş olarak görmekten ziyade gönül verdiğin bir yaşam tarzın oluverir...ben de diyorum ki işini seven isteyerek yapar ve mutlu olur.Aslinda bu kadar da kolay birşey🌟
    Muhabbetle azizim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hocam, dilerim ki doğru yoldayımdır.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar