DÜŞÜNÜN! ( BANA AİT)

10 yaşında bir kız düşünün. Hayatta hiçbir yaşıtı,hiçbir hemcinsi onun kadar neşeli, konuşkan, hayat dolu değil ! Bir insan nasıl hayat dolu olur biliyor musunuz? Hayat dolu olmak söylendiği kadar basit değil ve herkes katiyen hayat dolu olamaz. Öğrenmeyi birilerine öğretebilirsiniz fakat eğlenmeyi öğretemezsiniz. Çünkü eğlenmek içten gelir. Ve işin en güzel tarafı, bu kız hayatı boyunca sizin öğrettiklerinizle yaşayacak. Yolumuz mucizevi ve güzel bir tevafukla birleşti, ben bu naif kıza dini eğitim vermeye başladım.Samimi olmak gerekirse ben mi ders veriyorum yoksa o mu bana veriyor bilemem ama daha çok ben öğreniyor gibiyim.Bu hafta tatile gittiler bodruma, aradım diyor ki "öğretmenim ben de sizi çok özledim." Benim onu özlediğimden emin çünkü :) Teyzesine de aramızda bazı sırlar var demiş, bunu duyduğuma çok sevindim.Eğlenerek öğretmeyi ön planda tutarım, zira insan öğrendiğini değil eğlendiğini unutmaz.

 Bazı manevi işler, bin kat alacağınız maddiyattan çok daha tatmin edicidir. Şayet manevi olarak tatmin olmadıysanız beni anlayamazsınız.Bazı manevi işler öncelikle karşı tarafa iyi gelir sonra da size. Bu güzel işleri güzel sonlandıralım istiyorum.

Şimdi,  tahayyül edemeyeceğiniz kadar güzel, zarif  kızımızı düşünmeye devam edin. 26 senelik hayatımda 3 yıl kreşte, 1 yıl çağrı merkezinde, 1 yıl dershanede çalıştım ve 10 yaşında çok kız gördüm , iliklerine kadar dini eğitimi aşılamak için kendilerini paralayan aileler ve kızlarını gördüm. Ağaç yaşken eğilir diye henüz emeklerken bile bir şeyler öğretmeye çalışan ailelerin 10 yaşına geldiği kızların  hallerini gördüm.Hiç birisine benzemiyordu.Annesi bir kaç sure öğretmiş, haricinde dini bilgi yok, kursa ya da camiye götürme fırsatları da olmamış.Yaşıtları saçma sapan yerlerde savrulurken, hiç dini eğitim almadığı halde,  Z kuşağının hakim olduğu her şeye fazlasıyla hakimken,
nasıl bu kadar güzel sorup öğrenebiliyor şaşırıyorum.
Ve acı gerçek, bu kızımızın annesi ve babası kanserden dolayı vefat etmiş ve kızımız kendi evinde anneannesi ve teyzesiyle yaşamına devam ediyor. Ben kızımıza dini eğitim hususunda yaz boyu değil, hayat boyu manevi ablası olarak seve seve destek olmaya devam edeceğim.Bu yazıyı buraya gurur tablosu olarak bırakıyorum, ve mahcup olmamayı temenni ediyorum.

Yorumlar

  1. Ve bu kız hayatında gelebilecek en güzel fırsatlardan biri.. Bu kızın peşini bırakma. Çünkü öğretmeden öğrenemiyoruz. Büyütmeden büyüyemediğimiz gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmeyi öğretebilirsiniz, eğlenmeyi öğretemezsiniz. 👌

      Sil
    2. dilerim öğrenirken öğretmeyi daha iyi başarabilirim...

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar